Skip to main content

Winkelen is beleven en absoluut niet te vergelijken met het shoppen via internet. Winkelen is voor veel mensen een uitje, een hobby en iets waar ze naar uitkijken. Een bestelling via een internetwinkel is makkelijk maar heeft absoluut niet hetzelfde geluk makende effect op mensen. Nu de corona crisis langzaam zijn ommekeer maakt en vele winkeliers het zwaar gehad hebben, is het extra belangrijk om de winkelbelevenis weer terug te laten keren. Om de winkels in een winkelcentrum onder de aandacht te brengen zijn promotionele activiteiten een goede optie. Hiermee laat je het winkelende publiek zien wat er te koop is en welke meerwaarde het winkelcentrum in hun woonomgeving biedt ten opzichte van het online kopen van artikelen

Wil je een winkelcentrum promotie opzetten? Dan vraagt dit om een specifieke aanpak. LOCO concepts weet op welke manier je winkels onder de aandacht brengt en hoe je extra bezoekers trekt. Hulp nodig bij het promoten van een winkelcentrum? Vul onderstaand formulier vrijblijvend in en wij nemen spoedig contact met je op.

Promotionele events bedenken

Het bedenken van een winkelcentrum promotie is een creatief proces. Het soort event dat je kiest voor het promoten van een winkelcentrum is ook afhankelijk van de doelgroep die je wilt aanspreken, het soort winkels die gevestigd zijn in het winkelcentrum en het seizoen waarin het promotionele event moet plaatsvinden. Bij het bedenken van een goedwerkend promotioneel event zijn altijd meerdere partijen betrokken. Denk aan de vastgoedbeheerders, de besturen, maar ook aan de onderlinge winkeliers en winkeliersverenigingen en natuurlijk het evenementenbureau wat je hiervoor inschakelt. Belangrijk is dat alle activiteiten goed op elkaar afgestemd worden en de neuzen dezelfde kant op wijzen om zo het beste resultaat van het promotioneel event te bewerkstelligen.

Wat doet LOCO concepts?

Het promoten van een winkelcentrum was nog nooit zo belangrijk als nu. LOCO concepts is gespecialiseerd in het organiseren van promotionele events voor winkelgelegenheden. We bedenken, organiseren en voeren het gehele event uit terwijl we samenwerken met alle betrokken partijen. Onze activiteiten zijn altijd gericht op het trekken van extra winkelend publiek met als uiteindelijk doel het verhogen van de omzet van de winkels in het winkelcentrum. Dankzij het uitgebreide netwerk aan leveranciers dat LOCO concepts in de loop van de jaren heeft opgedaan, is het organiseren van een promotioneel event voor ons makkelijker dan voor andere partijen. Dankzij deze betrouwbare leveranciers heeft een evenement dat wij organiseren vele malen meer kans van slagen dan wanneer je dit zelf met onbekende leveranciers organiseert.

Wil jij een onvergetelijk winkelcentrum promotie event organiseren? Doe het dan met behulp van LOCO concepts! Wij zien ieder winkelcentrum event, zowel klein als groot, als een leuke uitdaging en wij zijn zeer bedreven in het organiseren en uitvoeren hiervan. Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op door onderstaand contactformulier in te vullen.

De werkwijze van LOCO concepts

Voorafgaand aan het promotionele event wordt eerst een grote brainstormsessie gehouden. Daarna bieden wij de concreet bedachte opties aan bij de belanghebbenden. Zij kunnen vervolgens de voor hun beste opties kiezen waarna wij voor deze activiteiten een offerte opstellen. Na ondertekening van deze offerte gaan wij direct druk aan de slag om alle activiteiten in te plannen. Door de vele events die LOCO concepts al georganiseerd heeft, weten wij precies wat er wel en niet werkt bij de promotie van een winkelcentrum.

Meten is weten

Natuurlijks is het voor ons maar ook voor de andere betrokken partijen bij het winkelcentrum event belangrijk om te weten wat de invloed is geweest van de promotionele actie. Wil je weten welk effect een event gehad heeft? Dan moet je meten. Daardoor worden er indien gewenst een aantal metingen gedaan tijdens het event. Dit kan plaatsvinden door bijvoorbeeld een aanmeldproces in de activiteiten aan te brengen. Vaak wordt er ook bij de bezoekers van het winkelcentrum event om een e-mail adres of naam gevraagd, zodat we achteraf weten hoeveel deelnemers er actief hebben meegedaan aan de activiteiten die er plaatsvonden. Dankzij dit soort metingen wordt het succes letterlijk meetbaar. Besluit je vaker promotionele events te gaan houden, dan is dit direct goed vergelijkingsmateriaal voor de volgende activiteiten. Op basis van deze uitkomst beslis je op welke manier het volgende evenement aangekleed kan worden.

Voorbeelden van LOCO concepts

Steeds weer bedenkt het creatieve team van LOCO concepts weer nieuwe activiteiten waarmee een winkelcentrum optimaal gepromoot kan worden. Soms gaat dit goed samen met activiteiten die wij in andere winkelcentrums al uitgevoerd hebben. Een voorproefje van de mogelijkheden die LOCO concepts te bieden heeft zijn:

Wil jij een onvergetelijk winkelcentrum promotie event organiseren? Doe het dan met behulp van LOCO concepts! Wij zien ieder winkelcentrum event, zowel klein als groot, als een leuke uitdaging en wij zijn zeer bedreven in het organiseren en uitvoeren hiervan. Ben je benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op door onderstaand contactformulier in te vullen.

LOCO Concepts is trotse sponsor van

Koninklijke Nederlandse Zwembond